Budapest, 2016.03.10
„Több mint dokumentumkezelés” volt a budai Szent György fogadóban tartott Ovitas ECM Szakmai nap egyik üzenete. Az elektronikus dokumentum- és tartalomkezelés ma már nem korlátozódik csupán a dokumentumok szerkesztésére és archiválására, hanem az ügyintézési és üzleti folyamatok hatékonyabbá tételének elengedhetetlen kelléke.
Néhány kiragadott példa: a tanúsított iratkezelés, számlafeldolgozás, műszaki- és HR dokumentáció aktív kezelése, beszerzési-, megrendelési- és értékesítési folyamatok támogatása, stb. Mindezt környezetbarát (papírszegény) módon, a csoport munkát támogatva, és földrajzi korlátok nélkül. Az eredmény a hatékony iroda – smart office és a versenyképes üzletmenet.
A terület sokoldalúságára való tekintettel a szakmai nap elsősorban a minőségirányítás és minőségbiztosítás területével foglalkozott.
Partnerünk, az Idesol kft. szakemberei két előadásban ismertették, hogy milyen feladatokat és elvárásokat támaszt ez a szakterület a dokumentumkezelő rendszerek felé. Wiandt László eladása a minőségügyi problémák megoldását mutatta be az ELO rendszerrel, míg Csorba Szilárd a jogszabályi kötelezettségek támogatásának lehetőségeiről beszélt a munka-, tűz- és környezetvédelem területén. László előadása innen, míg Szilárd előadása innen tölthető le.
Dezsényi Csaba az Ovitas Kft. munkatársa „SmartQM – okos megoldások a vállalati minőségirányításban” című előadása összefoglalta, hogy az Ovitas milyen megoldásokat kínál ezekre a feladatokra. Csaba előadása idekattintva letölthető.
A témakör gyakorlati oldalát és a megvalósítás során szerzett tapasztalatokat a Kárpáti Pál a Hoya Szemüveglencse Gyártó Zrt. projektvezetője ismertette. A Hoyanál 2015-ben került bevezetésre a minőségirányítás oldaláról a dokumentumkezelést támogató ELOprofessional rendszer. Pál előadása idekattintva érhető el.
Nem mindegy, hogy milyen rendszert választunk a hatékony iroda megvalósítására. Kiemelkedően fontos, hogy olyan alkalmazást válasszunk, amely lépést tart a technológia gyors fejlődésével, és az intézmény jövőbeli igényeit is képes lefedni. Laczkó Kristóf az ELO Digital Office Kft. stratégiai igazgatója összefoglalta az ELO fejlesztési irányait, mely előadás innen elérhető, mint például a multikliens stratégia, mobil eszközök (okostelefon, táblagép), csoportmunka támogatás, workflow és könnyen testre szabható alapmegoldások nyújtása.
A papír- és elektronikus világ találkozásánál meghatározó szerepet játszanak a lapolvasók. A Brother Magyarország képviselője előadása és szkennerbemutatója adott hasznos idevonatkozó támpontokat. A Brother szkennereiről az alábbi oldalon olvashat bővebb információkat: http://www.brother.hu/scanners