Komplex keresőrendszer

komplex keresorendszerInformációelérés-menedzsmenttel kapcsolatos megoldásaikban és feladatainkban az Empolis által kifejlesztett Information Access System csomag világszínvonalú intelligens keresési technológiáját használjuk. 

A csomagot alkotó komponensek tulajdonságainak és szolgáltatásainak egyesítésével az Information Access System többféle megoldást ad a keresett információ megtalálására.

Az IAS komponensei lehetővé teszik, hogy olyan tudásmenedzsment megoldást igénylő feladatoknál is alkalmazzuk, amikor tudásbázissal támogatott intelligens szabadszöveges keresést kell megvalósítani, például online információs rendszerek, vállalati portálok, áruházak építése, kulturális tartalmak, elektronikus kézikönyvek készítése, contact centerek építése.

Más megoldást igénylő feladat esetén, az IAS képes a dokumentumokat statisztikai és asszociatív módszerekkel feldolgozni, így alkalmas nagy mennyiségű dokumentumok kulcsszavazására, osztályozására és keresésére is.

Hogyan működik?

Ha tudásbázis-alapú tudásmenedzsment megoldást alkalmazunk és tudásanyagunkat tudásbázisba rendszerezzük, akkor – a hatékony teljes szöveges keresésen kívül – lehetőségünk nyílik a tartalomban való intelligens, strukturált keresésre is.

A tudásbázis hasonlósági kapcsolatokat ír le az egyes információ elemek között. Az Information Access System – a teljes egyezőséget kereső hagyományos rendszerekkel ellentétben – ezeket a hasonlóságokat is képes kezelni.

Az ontológiát (tudás-leírást) az alkalmazási területet ismerő felhasználó határozhatja meg, így fogja a tudásbázis jellemezni a vállalatnál fellelhető tudást, információt, és így lesz a keresés hatékony és optimális.

Megtalálhatóak a releváns információk?

Amellett, hogy rendkívül pontos találatokat szolgáltat, a hasonlóság elvén alapuló eljárással a keresetthez közel álló, a nagy valószínűséggel szintén a témába vágó eredményeket is kiadja. A felhasználó a szoftverrel folytatott dinamikus párbeszéddel jut el a kívánt információhoz.

Az átlátható, explicit ontológiáknak köszönhetően a rendszerben a teljesítmény, a keresések, a találatok egyaránt szabályozhatók, finomíthatók.

A szoftver valódi többnyelvű keresést tesz lehetővé, az adatokat szabványos, gyártófüggetlen módon tárolja.

Milyen szolgáltatások érhetőek el?

  • tudásbázisra támaszkodó, tartalmi hasonlóság alapú keresés
  • szövegfeldolgozás, szövegelemzés
  • többnyelvű keresés
  • marker szolgáltatás: releváns találatok kiemelése és magyarázata
  • intelligens dialógus: felismeri a hiányzó, ám a tudásterület szempontjából lényeges ismérveket és felkínálja a pontosítás lehetőségét
  • magyar- és idegen nyelvű szótőelemzés
  • természetes nyelvi források feldolgozása
  • felhasználói preferenciák kezelése az ismérvek súlyozásánál
  • több száz különböző adatformátum támogatása
  • adatforrások – adatbázis, file-rendszer, web stb. – integrációja
  • testre szabható keresési stratégiák

Mik a főbb jellemzők?

  • komponens alapú, amely lehetővé teszi, hogy egy-egy speciális feladatra alkalmazzuk
  • állandó komponensek: Case Retrieval Net, tudásbázis, szövegbányászati komponens és szabály-motor
  • könnyen integrálható

Milyen feladatokra hasznosítható?

  • portálok, online kereskedelem: az Otto katalógus-áruház portálja
  • könyvkiadás és -kereskedelem: Bertelsmann Club – a Bertelsmann könyvkiadó vállalatának online adatbázisa
  • audiovizuális digitális archívumok: Intervox – több száz kritérium alapján kereshető, hallgatható és letölthető online zenei adatbázis
  • call centerek: Fujitsu Siemens Computers – hatékony, az aktuális kérdésre vonatkozó információk elérése a vállalati tudástárból.
  • vállalati információs portálokon
  • CRM rendszerekben
  • tudásmenedzsment megoldások

Kapcsolat

Érdekel a véleménye! Lépjen kapcsolatba velünk!

Kérdése van? Írjon nekünk!