Az 1584/2014. (X. 16.) Korm. határozatban a kormány az Egységes kormányzati ügyiratkezelő rendszer létrehozásáról döntött. A rendszer célja, hogy segítse és egységessé tegye az elektronikus ügyintézést a közigazgatásban. A 323/2014. (XII. 15.) Kormányrendelet alapján a szolgáltatások igénybevételére kötelezett hivataloknak fel kell készülniük a rendszerhez való csatlakozásra.
A Központi Érkeztető Rendszerhez (KÉR) történő kapcsolódás feltételrendszere többrétű. Az első szint a KÉR-en érkező elektronikus anyagok fogadása, amelyhez jelenlegi ismereteink, illetve a KÉR megvalósítás jelenlegi státuszában, a jogszabályalkotó kizárólag dokumentumkezelő rendszer kapcsolódását várja el kötelező elemként.
A második szint, amely már a KÉR rendszerben anyagok, dokumentumok küldését biztosítja a hivatalok között, további infrastruktúra biztosításához kötött. Azaz a szervezet szükséges, hogy rendelkezzen az elektronikus dokumentumkezelő rendszeren túl, elektronikus aláírási tanúsítvánnyal is.
Röviden az ELO rendszerről
Az ELO egy hazai és nemzetközi viszonylatban ismert és jól bevált, mára nemzetközi szinten több mint 600.000 felhasználót számláló elektronikus dokumentumkezelő és munkafolyamat-támogató rendszer.
További, bővebb leírás az ELO rendszerről ide kattintva olvasható.
Az ELO hazai referenciái a közszférából: Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.), Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Budapest VII. kerületi Önkormányzat, Gyöngyösi Önkormányzat, Nemzeti Eszközkezelő Zrt., és még sokan mások.
Közszféra specifikus megoldások az ELO elektronikus dokumentumkezelő rendszerrel
Az ELOik iratkezelő modullal kiegészített ELOprofessional/ELOenterprise rendszer a jogszabályi követelményeknek megfelelő működést biztosít a közszférában dolgozó hivatalok számára:
- Megfelel a 27/2014. (IV. 18.) a közfeladatot ellátó szerveknél alkalmazható iratkezelési szoftverekkel szemben támasztott követelményekről szóló KIM rendeletnek
- Hivatali kapu kapcsolattal rendelkezik, ami lehetővé teszi a dokumentumok, iratok le- és feltöltését:
- a KÉR-be bevont hivatalok egymás között közvetlenül küldhetnek és fogadhatnak iratokat a hivatali kapu kapcsolaton keresztül
- biztosítja az iratoknak a Központi érkeztető rendszer által meghatározott formátumban való feltöltését és fogadását
rendelkezik elektronikus aláírás támogatással.
Cégünk felkészült szakemberekkel, valamint a törvényi elvárások maximálisan megfelelő megoldáscsomaggal várja jelenlegi és leendő ügyfelei érdeklődését, kérdéseit.
Kapcsolódó információk:
Elektronikus iktatás, érkeztetés
Letölthető anyagok: Ovitas infotár
Kapcsolat
Érdekel a véleménye! Lépjen kapcsolatba velünk!
Kérdése van? Írjon nekünk!