Tudásalapú társadalom, „big data”, információ özön csak néhány példa a hétköznapivá vált kifejezésekből és a kapcsolódó új kihívásokból. Az Ovitas tudáskezelő rendszer a hatalmas mennyiségű információ kezelésében segíti a vállalatokat.
Gyakori alkalmazási területek: automatikus osztályozás, call centerek támogatása, tudásbázis kezelés, szerviz folyamatok támogatása, intelligens kereső rendszerek.
Adatból információ, információból üzleti haszon?
Az Ovitas 2007-ben GVOP-2005-3.3.3-as pályázaton nyert támogatást. Cégünk a szerzõdés értelmében dinamikus tudásbázist építő és kezelő rendszert hozott létre.
A tudáskezelő rendszer korszerű nemzetközi szabványokra és a W3C ajánlásaira (XML, Topic Maps, RDF, OWL) épít, s a tudás-adatokat egy megfelelően kialakított relációs adatbázisban tárolja. Nemzetközi szinten is újdonságnak számít, hogy megoldásunk a tudás kontextusfüggő és időbeni változását is kezeli.
Melyek a tudáskezelő rendszer főbb jellemzői?
Tudásmodell kialakítása: a tudásanyagra vonatkozó szabályok, az ún. tudásmodell biztosítja, hogy a különböző forrásokból, szerkesztőktől származó információ konzisztens egységet alkosson
Adatok importja és exportja: a szoftver támogatja a nemzetközileg elfogadott XML téma térkép szabványt, mivel a szabványosság egyaránt biztosíték az információk hordozhatóságára és az eszköztől való függetlenségére
Jogosultságkezelés: a rendszerben beállítható, hogy ki mihez férhet hozzá és mit módosíthat
Az információ szerkesztése: a szerkesztői felület hatékony munkaeszköz a tudásbázis rendszeres bővítéséhez és aktualizálásához
A tudásbázis grafikus és szöveges ábrázolása: a tudásbázisban tárolt fogalmak, témák és összefüggések a felhasználó és a felhasználási terület igényeihez igazodva megjeleníthetők meg
Az információ keresése: egyszerű és összetett keresés a különböző tudásmodell elemek között, találatok szűrése
A tudásanyagon való navigáció: az egyes témák közötti kapcsolatokon keresztül juthatunk a keresett adatokhoz, s eközben új összefüggéseket és ismereteket fedezhetünk fel.
Több, egymástól független tudásbázis kezelése: nagyobb, vagy több eltérő területen működő cégek esetén célszerű lehet több, egymástól független tudásbázis kialakítása
Kapcsolat
Érdekel a véleménye! Lépjen kapcsolatba velünk!
Kérdése van? Írjon nekünk!