Közismert, hogy ami tervezett rendszerességgel történik, annak nincs hír értéke. Így van ez az új ELO termék verziók esetében is.
Immár két évtizede annak, hogy kétévente megjelenik az ELO dokumentum- és folyamatkezelő rendszer új főverziója.
Ennek megfelelően az elmúlt hetekben elkészült az ELO11.
Semmi rendkívüli, hiszen hozzászoktunk. Ennek ellenére jelentős, mivel a felhasználók számára az egyik legfontosabb szempont, hogy olyan megoldással rendelkezzenek, ahol hosszútávon megbízhatnak a rendszer folyamatos fejlesztésében, korszerűsítésében továbbá az IT-, az üzleti- és jogszabályi követelményeknek való megfelelésben. Az ELO ilyen szempontból is előnyös választás.
Az ELO11 a több száz kisebb technikai és kényelmi korszerűsítés mellett számos érdekes újdonságot tartalmaz.
Példaként a következőket emeljük ki.
- ELO Analytics modul, amely lehetőséget ad az dokumentumkezelési- és üzleti folyamatok jellemzőinek számszerű- és grafikus összegzésére, megjelenítésére. Az ELO ezzel számos ügyfél régi vágyát teljesíti. “Hab a tortán”, hogy az az új modul része az alapverziónak, azaz nincs külön költsége. A verziófrissítés keretében minden ügyfelünk megkapja.
- Véleményeztetés szavazással olymódon, hogy a hírfolyamban a véleménykérő a feltett kérdéshez beállíthatja a felhasználók által adható lehetséges válaszokat. Egy újabb lehetőség kitűnő lehetőség a csoportmunka és e-ügyintézés hatékonyabbá tételére
- További fejlesztések a keresési funkciókban
- e-Mailben hivatkozásként elküldött dokumentumok megtekinthetőségének korlátozhatósága időtartam, illetve betekintések száma szerint
- Újabb érdekes DropZone lehetőségek, amelyek segítenek az iratok archiválásában, feldolgozásában vagy például e-levélként való küldésében, dokumentum sablonok használatában
- Az ELO MobileConnector lehetőséget ad arra, hogy az ELO archívum egyes kiválasztott mappáinak tartalmát átmásoljuk, vagy szinkronizáljuk a számítógépünkkel vagy mobil eszközeinkkel. Ennek segítségével például egy külső tárgylásra magunkkal vihetjük a szükséges dokumentációt, és ha módosítottunk rajta, akkor visszatérésünk után automatikusan szinkronizálhatjuk az ELO archívummal
- Tovább bővültek a webes kliens lehetőségei – előnézet, keresési eredmények mentése Excelbe, dinamikus mappák kezelése, ad hoc munkafolyamat (workflow) kezelése, …
- Az ELO11 rendszer biztosítja a személyes adatoknak a GDPR elvárásai szerinti kezelhetőségét
Eddigi tapasztalataink alapján azt gondolhatjuk, hogy 2020 az 12-es ELO verzió éve lesz. Tévedés, hiszen a következő ELO verzió már jövőre várható. A gyártó ELO Digital cég úgy döntött, hogy a jövőben nem kétévente, hanem évente ad ki új főverziót. Ennek ellenére a támogatási időszak nem változik, továbbra is négy év marad, azaz a jövőben az utolsó kettő helyett, az utolsó négy verzió lesz támogatott.
Az évenkénti új termék stratégia előnye, hogy rugalmasabban képes követni a piaci-, jogszabályi- és a technológia fejlődéséből adódó elvárásokat.
Az Ovitas csapata felkészült az új verzió bevetésére.